کتاب بلندی های بادگیر

اثر امیلی برونته از انتشارات افق - مترجم: نوشین ابراهیمی-داستان درام

Wuthering Heights یک داستان وحشی و پرشور از عشق شدید و تقریبا شیطانی است بین کاترین Earnshaw و Heathcliff، یک بنیانگذاران گرفته شده توسط پدر کاترین. پس از مرگ آقای Earnshaws، Heathcliff توسط Catherines برادر هندی Burned و تحقیر شده و به اشتباه معتقد است که عشق او به کاترین متقابل نیست، برگ Wuthering Heights، تنها به سالها بعد به عنوان یک مرد ثروتمند و جلا برگرداند. او به دنبال انتقام وحشتناک برای بدبختی های سابق خود است. عمل داستان هرج و مرج و بی رحمانه خشونت آمیز است، اما دستکاری ساختار یک ساختار پیچیده، توصیف های تحریک آمیز از محیط مروان محلی و عظمت دیدگاه شعر ترکیبی از این رمان منحصر به فرد شاهکار ادبیات انگلیسی است. این مسئله بحث برانگیز بود، زیرا تصویری از ظلم و ستم فیزیکی و فیزیکی ناخوشایند بود و به آرمانهای سختگیر ویکتوریا در مورد ریاکاری، اخلاق، طبقات اجتماعی و نابرابری جنسیتی چالش کشیده شد.


خرید کتاب بلندی های بادگیر
جستجوی کتاب بلندی های بادگیر در گودریدز

معرفی کتاب بلندی های بادگیر از نگاه کاربران
902. Wuthering Heights, Emily Brontë
بلندیهای بادگیر (عشق هرگز نمیمیرد) - امیلی برونته (نگاه ، جامی) ادبیات این کتاب در سال 1847 میلادی منتشر شد
عنوانها: تندباد حوادث یا ووترینگ هایتز؛ بلندیهای بادخیز؛ بلندیهای بادخیز (وودرینگ هایتز)؛ بلندیهای بادگیر؛ بلندیهای بادگیر (وادرینگ هایتز)؛ بلندیهای بادگیر (عشق هرگز نمیمیرد)؛بلندیهای بادگیر (وادرینگ هایتس)؛ بلندیهای بادگیر یا عشق هرگز نمیمیرد؛ به رزاییه کانی به‌ربا؛ عشق هرگز نمیمیرد؛ عشق هرگز نمیمیرد (بلندیهای بادگیر)؛ واترینگ هایتز؛ بلندیهای بادگیر (تا انتهای پر رنج عشق)؛ عشق هرگز نمیمیرد (بلندیهای بادخیز)؛ هر یک از عنوانهای بالا بارها به زیور طبغ آراسته شده اند، البته که با کوشش مترجمین و دیگران. اثر امیلی برونته، شاعر و نویسنده ی انگلیسی که بارها توسط مترجمهای نام آشنا: عبدالعظیم صبوری - در 299 ص، در سال 1334، ولی الله ابراهیمی در سال 1348، داریوش شاهین؛ علی اصغر بهرام بیگی، پرویز پژواک؛ رباب امام، تهمینه مهربانی، حمید اکبری و زهرا احمدیان، فرزانه قلیزاده، نعیمه ظاهری، مریم صادقی؛ اکرم مظفری، فاطمه امینی، شادی ابطحی، فریده قراچه داغی (صمیمی)؛ مهدی سجودی مقدم، رضا رضایی، و نوشین ابراهیمی، مهدی غبرائی، هادی ریاضی، سمیه امانی و شهرام قوامی؛ ترجمه و منتشر شده است
وادِرینگ هایتس در این داستان نام عمارت خانوادگی ارنشاو است؛ و به معنی خانه ای ست که روی تپه و در معرض باد ساخته شده است. داستان عشق آتشین و مشکل‌دار، میان هیث کلیف و کترین (کاترین) ارنشاو، و این‌که همین عشق نافرجام، چگونه سرانجام این دو عاشق و بسیاری از اطرافیانشان را به نابودی می‌کشاند. هیث کلیف کولی‌زاده‌ ای ست که موفق به ازدواج با کاترین نمی‌شود، و پس از مرگ کاترین به انتقام‌ روی می‌آورد
ا. شربیانی


مشاهده لینک اصلی
902. Wuthering Heights, Emily Brontë
ووترینگ هایتز؛ بلندیهای بادگیر؛ بلندیهای بادخیز؛ - امیلی برونته (نگاه ، جامی) ادبیات
عنوانها: تندباد حوادث یا ووترینگ هایتز؛ بلندیهای بادخیز؛ بلندیهای بادخیز (وودرینگ هایتز)؛ بلندیهای بادگیر؛ بلندیهای بادگیر (وادرینگ هایتز)؛ بلندیهای بادگیر (عشق هرگز نمیمیرد)؛ بلندیهای بادگیر (وادرینگ هایتس)؛ بلندیهای بادگیر یا عشق هرگز نمیمیرد؛ به رزاییه کانی به‌ربا؛ عشق هرگز نمیمیرد؛ عشق هرگز نمیمیرد (بلندیهای بادگیر)؛ واترینگ هایتز؛ بلندیهای بادگیر (تا انتهای پر رنج عشق)؛ عشق هرگز نمیمیرد (بلندیهای بادخیز)؛ هر یک از عنوانهای بالا بارها به زیور طبغ آراسته شده اند، البته که با کوشش مترجمین و دیگران. اثر امیلی برونته، شاعر و نویسنده ی انگلیسی که بارها توسط مترجمهای نام آشنا: عبدالعظیم صبوری - در 299 ص، در سال 1334، ولی الله ابراهیمی در سال 1348، داریوش شاهین؛ علی اصغر بهرام بیگی، پرویز پژواک؛ رباب امام، تهمینه مهربانی، حمید اکبری و زهرا احمدیان، فرزانه قلیزاده، نعیمه ظاهری، مریم صادقی؛ اکرم مظفری، فاطمه امینی، شادی ابطحی، فریده قراچه داغی (صمیمی)؛ مهدی سجودی مقدم، رضا رضایی، و نوشین ابراهیمی، مهدی غبرائی، هادی ریاضی، سمیه امانی و شهرام قوامی؛ ترجمه و منتشر شده است. وادِرینگ هایتس در این داستان نام عمارت خانوادگی ارنشاو است؛ و به معنی خانه ای ست که روی تپه و در معرض باد ساخته شده است. داستان عشق آتشین و مشکل‌دار، میان هیث کلیف و کترین (کاترین) ارنشاو و این‌که همین عشق نافرجام، چگونه سرانجام این دو عاشق و بسیاری از اطرافیانشان را به نابودی می‌کشاند. هیث کلیف کولی‌زاده‌ ای ست که موفق به ازدواج با کاترین نمی‌شود، و پس از مرگ کاترین به انتقام‌ روی می‌آورد. ا. شربیانی

مشاهده لینک اصلی
من درک می کنم که چرا بسیاری از مردم از این کتاب نفرت دارند. کاترین و هیتکلیف هیولا هستند. هیجان انگیز شما آنها را دوست ندارید زیرا آنها غیرقابل استفاده هستند. آنها غیر منطقی، خود جذب، مخرب و تقریبا هر نوع کیفیت منفی هستند که می توانید فکر کنید که یک فرد قادر به داشتن آن نیست. آنها به دنبال و نابود کردن هستند و به دنبال آن هیچ فکر نمی کنند. و من آن را جالب توجه است که امیلی برونته آنها را انتخاب کرد به عنوان قهرمانان اصلی او. هنگامی که این برای اولین بار منتشر شد، آن را با خصومت به دلیل اینکه کاملا دو نفر از این دو کاراکتر بود. راه رفتن آنها در مورد کسب و کار خود، مراقبت از هیچ چیز برای دیگران نیست، اما خود من به اندازه کافی برای من سرش را در قضاوت کاملی و کامل به لرزش، به عنوان اگر کاترین و Heathcliff می تواند من را ببینید و پس از آن به طور موثر توسط اقدامات خود را shamed. Heights حیرت انگیز است، به نظر من فروتنانه، زیرا من اعتقاد دارم که محدوده این داستان قابل توجه است. اجازه دهید توضیح دهم: این یک داستان ساده بین دو خانواده است که به گونه ای محدود شده اند که سرنوشت آنها به طور غیرقابل برگشتی مرتبط است. چه چیزی تاثیر می گذارد، بر دیگر تاثیر می گذارد. آن را در مورد کاترین و Heathcliff که در عشق فرو می ریزند و چگونه روابط آنها خراب زندگی کسانی که در اطراف آنها. کتاب، تمام 400 صفحه از آن، تقریبا به طور کامل در Wuthering Heights، املاک Earnshaws، و در Thrushcross Grange، املاک Lintons با تنها چند مایل از زمین در بین بین می آیند. و در عین حال کوچک نیست داستان عظمت این کتاب فوق العاده است و بسیار ممتاز است. کیفیت تحریک آمیز و بی ادبانه نوشته های برونتز گمراه کننده است. فرایند خواندن این داستان می تواند گاهی اوقات به طرز مضطربانه ای احساس کند که تقریبا اگر ما به ما دلسرد نشود که کتاب را از بین ببریم. به عنوان یک بازی از استقامت شخصی برای دیدن چقدر ما می توانیم، تا چه حد می توانیم برویم. او به ما فشار می آورد، به ما و همه چیز به چالش می کشد، در حالی که دانستن اینکه ما باید خواندن را ادامه دهیم چون رستگاری در انتظار است. چیزی شبیه معاصران آن نیست. خزه ها، تاریکی خزه ها، که خانه خانواده Wuthering Heights و ساکنان آن را نفرین می کند، همیشه حضور دارد. طبیعت شخصیت دارد این شخصیت خودش است؛ آن جا وجود دارد، که همیشه و بی سر و صدا و ماندگاری دارد و هر صحنه ای را با تهدید خاموش خود از عذاب ... لمس می کند، باید این حرف را بگویم ... من دیگر چه می کنم؟ در این کتاب سمی وجود دارد، اما به من اجازه می دهد ذهن شما با گفتن این است که با خوبی نیز متعادل است. این یک رمان کامل نیست هنوز هم لحظاتی وجود داشت که خودم را در پریشانی (به تازگی اختراع شده) یافتم. و در حالی که همه چیز در مورد کاترین و Heathcliff ممکن است فاسد باشد، امید به Wuthering Heights وجود دارد. اگر شما می توانید از طریق جنگل های مخرب تخیل امیلی برونته سفر کنید، این کار را انجام دهید زیرا این دیدگاه چیزی است که باید ببینی. حوا، این بررسی ... چطوری اینه؟

مشاهده لینک اصلی
من آن را سه بار سعی کردم من می دانم که مردم با آن وسواس هستند. من از هر کس در کتاب متنفرم - و من فقط نمی توانم درباره یک کتاب که در آن شخصا از شخصیت ها متنفر هستم ناراحت باشم. مطمئنا، تفسیری را که همانند Heathcliff و کتی هست، می بینم، آن عشق آنهاست که آنها را بازخرید می کند و این چیزی نیست که عاشقانه باشد نه.

مشاهده لینک اصلی
این کتاب مورد علاقه من است. من این را به آسانی نمی گویم، از خیلی از ژانرهای مختلف و دوره های مختلف خوشم می آید، اما این کتاب مورد علاقه من است. از همه زمان ها همیشه. خانمهایی که در The Readventurer حضور داشتند، به من اجازه دادند احساسات من را از Withering Heights از سکته خود درYear of Classics @ به دست بیاورم، اما اکنون متوجه می شوم که من چیزی کمی در این فضای بررسی خالی گذاشتم. منظورم این است که کتاب مورد علاقه من این است که آن را شایسته بهتر از هیچ چیز نباشید.بنابراین، چه چیزی درباره Wuthering Heights خیلی دوست دارم؟ همه چيز. خوب، شاید نه، این واقعا نمی تواند آن را به اندازه کافی بگوید. آنچه که من در مورد این رمان دوست دارم محیط، بیابان است. این یک داستان در مورد تمسخر و صلاحیت طبقه بالایی نیست، این داستان افرادی است که از لحاظ اجتماعی قابل قبول هستند، که از قوانین سختگیرانه تمدن دور هستند - تقریبا مثل اینکه آنها کاملا از دنیایی که ما میدانیم نیستند. انزوای تنظیمات خلخال یورکشایر بین خانه های داستانی Heights و Thrushcross Grange تاکید می کند که این شخصیت ها چگونه از هنجارهای اجتماعی حذف می شوند، چگونه آنها غیر متعارف هستند و اینکه چگونه آنها تنها هستند. این رمان برای خوانندگان است که می توانند از شخصیت های غیر قابل قبول قدردانی می کنیم، خواننده هایی که دوست ندارند فردی برای دستیابی به سطح خاصی از درک آنها و شرایط آنها باشد. مردم بد اخلاق نیستند ... پس چه چیزی باعث می شود آنها در این راه؟ چه اتهامی یک مرد بسیار است که او را از اعتقاد به او ارزش دارد؟ چه کسی شخص گور خود را دوست دارد تا بتواند دوباره آنها را ببیند؟ هیاتیکلیف برای خواسته یا تقدیر خود ساخته نشد، امیلی برنت «به سادگی داستان او را از دوران کودکی سوءاستفاده و ناخوشایند او تحمل می کرد، به وسوسه اش با تنها کسی که زنده بود و هرچیز خوبی را نشان داد، به سن بلوغش عصبانی بود مرد خشونت آمیز که همسرش را می شکند و کتی جوان تر را مجروح می کند تا ازدواج او با پسرش را از او بگیرد. او می تواند از هیتکلیف متنفر باشد و من احساس نمی کنم که او قهرمان تاریکی و سکسی است مثل اغلب دیگران. اما من قدردانی میکنم که امیلی Brontà \"تلاش می کند به ما در مورد چرخه خشونت و تجاوز به ما یاد می دهد. Heathcliff در نهایت کمی بیشتر از مردی که از متن متنفر می شود، از طریق ضرب و شتم و خشم آورده می شود و به نوبه خود، آن را به هر کس دیگر برمی انگیزد. و کتی هیچ گل دلپذیری هم ندارد. چه زمانی Heathcliff امیدوار بود که تنها کسی که همیشه دوستش داشت، خودخواه، مظلوم و خشن بود؟ اما من عاشق امیلی برونتا هستم \"برای ایجاد چنین شخصیت هایی ناقص، پیچیده شده است. این یک رمان تیره است که با برخی از افراد بسیار پیچیده روبرو است، اما من فکر می کنم در پایان ما امکان صلح و شادی را از طریق کتی (جوانتر) و رابطه Haretons و پیشنهاد که کتی (بزرگتر) و Heathcliff در زندگی پس از مرگ دوباره متحد شد. من یک معلم انگلیسی در دبیرستان داشتم که شخصیتهای کتی و هیتکلایف و ارتباط آنها برای این جهان بیش از حد بود و صلح تنها برای آنها امکان پذیر بود. من هیچ نظری ندارم اگر این چیزی بود که خانم برونت در نظر داشت، اما عاشقانه در من دوست دارد تصور کند که آن درست است.

مشاهده لینک اصلی
رمانهای خاصی با انتظاراتی که پیش از آن بسته شده اند، به شما می آیند. آنها به نظر میرسد بخشی از آثار ناخودآگاه جمعی هستند، حتی اگر آنها کاملا خارج از مرجع فرهنگی خود باشند. مثلا من، که هیچ اطلاعات خاصی از عشق عاشقانه و یا عاشقانه ای نداشت، داستان عاشقانه، داستان انگلوگوتیک، به Wuthering Heights آمد، با این فرض که من یک داستان ارواح ملقب به عشق مضطرب، پرشور و وسواس ابدی را برداشت کردم . وسوسه تبدیل شده است که تنها بخش دقیق این پیش فرض است. داشتن یک تصویر از Heathcliff و کتی با آغوش با باد\n- در یک موروی بادبادک که در ذهنم سرازیر شده بود، تقریبا به طور کامل آماده نشدم که به طور انحصاری، مبهوت، غم انگیز، انتقامجویانه، ناسنجیده و بله - وسواسی - رمان واقعی باشد. Don Quixote در مورد آسیاب های بادی نیست و Wuthering Heights واقعا داستان عشق نیست. هیت کلایف و کیتس دوست داشتن (اگر آن را می توان آن را نامیده می شود) یک نارسیسیست (@ من هست هیت کلایف! @ کتی در یک لحظه گول می زند)، مالکیت و روابط بلاعوشی بی رحمانه مبتنی بر خود انکار و وسواس است که متکی به شور و شوق نیست، بلکه به تنفر از نفرت است. آنها خودخواه، خشونت آمیز و متعهد به افرادی هستند که سهم مناسبی از سوء استفاده ها (اغلب Heathcliff در این زمینه) به ارمغان آورده اند و به نوبه خود احساس می کنند هیچ مشکلی در مورد سوء استفاده های مشابه در مورد افرادی که در زیر آنها پیدا می کنند احساس می شود. اجتناب ناپذیر است که این دو کاراکتر نه تنها خود را بدبخت می کنند، بلکه هر کس در اطراف آنها بدبخت است - حتی پس از مرگ. این به ویژه برای انجام آسان به طور عمده آسان است، زیرا به جز آقای لاکوود، مستأجر که خانه ای از Heathcliff اجاره می کند، هیچ شخصیت بیرونی وجود ندارد. هر کسی که در رمان (از جمله خادمان) است، جدا از هم قرار گرفته است، بین دو خانه دو نفره، با دو خانواده دو نفره به دام افتاده است و واقعا هیچ شانسی برای فرار از هر یک از وقایع و پیامدهای رخ می دهد. (یک شخصیت فرار موقت را تنها می گذارد با این حال، مهمتر از همه، این واقعیت است که Heathcliff و Cathy حتی نیاز به حضور (هر چند که معمولا به طور مداوم) برای تاثیر خود را توسط شخصیت های دیگر احساس می شود. گناهان پدر، به معنای واقعی کلمه، به ارث برده می شوند و در میان نسل بعدی توزیع می شوند. فرزندان Wuthering Heights نه تنها دو برابر فیزیکی پدر و مادرشان هستند (حداقل 3 کاراکتر به نظر کتی شباهت دارد و یک شخصیت شبیه Heathcliff است)، بلکه آنها نیز روحانی هستند. آنها باید از تجاوزات گذشته رنج ببرند و باید راهی برای مقابله با آنها پیدا کنند. همه، من ممکن است بدون مزیت خاصی که تا کنون داشتن داستان کامل داشته باشد، اضافه کنم، زمینه ای که ممکن است برای تغییر شرایط خود لازم باشد. بدبختی، به نظر می رسد، اجتناب ناپذیر است. البته، در مورد این رمان بسیار بیشتر است. ممکن است زمان بسیار زیادی صرف تکرار و دوگانگی های مختلف، ساختار روایت شود (داستان توسط خانه دار به مسکن گفته می شود که پس از آن آن را به صورت یک دفتر خاطرات می نویسد)، یا آنالوگ های عرفانی و نمادگرایی نیمه کتاب مقدس که به نظر می رسد به هر بخش از این داستان اشاره دارد. نکته ای که فکر می کنم این است که در حالی که Wuthering Heights ممکن است یکی از عواطف عجیب و غریب باشد (و یا شاید فقط من) انتظار می رود، آن را برای همه شگفتی های تاریک و لایه بندی آن بسیار رضایت بخش است.

مشاهده لینک اصلی
من هیچوقت انتظار نداشتم این کتاب را به نحوی آشکارا، غیرقابل انکار بد بدانم. به نظر میرسد که برونتز از نظر فنی در مورد داستان کاراکترهای اصلی، با داشتن یک خانه دار، 20 سال پس از آنکه همه چیز را به یک مستاجر توضیح میدهد، به طور کامل از بین میرود و صمیمیت را از بین میبرد. بیشتر من می توانم بگویم این است که تا حدودی این عمل به عنوان یک دستگاه برای کمک به پوشش داستان و انگیزه از خواننده. اما واقعا، در آن زمان، تکنیک ادبی، حقیقتا همیشه پذیرفت که رؤیاهای 3 نفره همه قدرتمند مجاز باشند، بنابراین باید یک داستان چند دهه ای که توسط یک راوی شخصیت همه جانبه 3 که داستان در واقع شخصیتی است (مثلا خانهدار الن) لایه های چشم انداز آن را آزاردهنده و گاهی اوقات غیر ممکن است برای کشف کردن که چه چیزی است که کمی داستان؛ و به علاوه، چون بسیار به دو شخصیت مربوط می شود که بین چیزها توضیح می دهد، نتیجه این است که ما به ندرت هر عمل را می بینیم، و در عوض، کل کتاب را در توضیحات سقراطی، پنداتیک توضیح می دهیم. حس مکان به صورت ضعیفی ارائه شده و تقریبا به طور کامل از دست رفته است . عالی است، قورباغه خاکستری است. اما در نهایت، بدترین چیز این است که شخصیت ها یک دسته از نابالغ ها، ناخوشایند، نارکسیست ها با احتیاط بسیار اندکی است. این یک داستان عشق و شور است. داستان آن این است که چگونه سوءاستفاده از کودکی خود را از طریق نسل ها حفظ می کند. شخصیت ها به صورت کودکان به صورت احساسی مورد آزار قرار می گیرند، یا همانطور که در مورد کتی اول، آنها با هیچ نظم و انضباطی از بین رفته و بیش از اندازه تحت تاثیر قرار می گیرند و نمی توانند از محدودیت و احترام به روابط خشونت آمیز استفاده کنند. من منتظر بودم که هر یک از شخصیت ها به لحاظ دور از زمان من ارزش داشته باشند، اما من هیچ فایده ای از سوء استفاده های شدید از Heathcliff وحشیانه پیچیدگی و یا از اشتیاق شبیه به کتی I و II پیدا نشد. اوه نه تنها تحولات و رشدی وجود ندارد، بلکه شخصیت ها حتی با آن شروع به خواندن می کنند. چگونه این کتاب کلاسیک است فراتر از من است.

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب بلندی های بادگیر


 کتاب در آغوش آب
 کتاب به سوی بخشش
 کتاب Night Music (Jojo Moyes 6)
 کتاب Silver Bay (Jojo Moyes 5)
 کتاب The Ship of Brides (Jojo Moyes 4)
 کتاب The Peacock Emporium (Jojo Moyes 3)